RSS

Inwestorka

04 Sty
Inwestorka

Czy ja kiedykolwiek twierdziłam, że mam za dużo pieniędzy? Czy kiedykolwiek próbowałam komukolwiek dawać do zrozumienia, że mam poupychane w skarpetach, ile wlezie i marzę o tym, by w coś zainwestować?

Ja się chyba nie nadaję na jakąś poważną inwestorkę. Trzymam pieniądze na koncie i już. Coś tam co jakiś czas przybywa w ramach odsetek i tyle. I dobrze. Po co mi więcej? Nie no, zaraz. To nie o to chodzi, że by mi się nie przydało, ale czy ja naprawdę lubię ryzyko? Nie. Nie lubię. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym inwestować w jakieś akcje i obligacje. Niby zyski są z tego nieporównywalne, ale i ryzyko też. No ja wiem, nie ma ryzyka, nie ma kawioru, ale ja naprawdę nie muszę jeść kawioru, zwykłe jajka na twardo są równie dobre.

Wiem, jestem zachowawcza. Gdybym nie była może byłabym teraz w innym miejscu w swoim życiu. Ale dobrze mi tu gdzie jestem. Gdybym nie była zachowawcza, to pewnie o funduszach inwestycyjnych wiedziałabym wszystko (https://www.xelion.pl/fundusze-inwestycyjne/zamkniete), a ja wiem bardzo niewiele. Naprawdę bardzo niewiele. Wiem, że są bezpieczniejsze niż inwestowanie na giełdzie, ale to dla mnie za mało, żeby dać się namówić.

Mój mąż mnie namawia, żebyśmy spróbowali, a ja nie wiem, czy to dobry pomysł. Mamy odłożone pieniądze na wakacje w Dubaju, moglibyśmy je zainwestować, a na wakacje pojechać gdzieś bliżej, do Włoch na przykład. Wiem, że to nie jest taki zły pomysł. Ale boję się. To jedyne oszczędności, jakie mamy.

A tak z innej beczki, myślicie, że pieniądze naprawdę dają szczęście? Jakoś ciągle mam wrażenie, że to nie pieniądze wypełniały najszczęśliwsze chwile w moim życiu. Za to było tam kilka osób, na których naprawdę mi zależy i bez których moje życie nie byłoby takie samo. Pamiętam wydarzenia, pamiętam emocje, pamiętam łzy szczęścia, ale w żaden sposób nie mogę sobie przypomnieć pieniędzy.

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 4 stycznia 2017 w Bez kategorii

 

Skomentuj

 
